Artikel 1. Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Muriël Hengeveld, kantoorhoudende te Edisonstraat 84  7006 RE Doetinchem, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Arnhem onder nummer 63178753, hierna te noemen: “Opdrachtnemer”, en een Opdrachtgever waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

  1. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan door Opdrachtnemer derden dienen te worden betrokken.
  2. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Opdrachtnemer en de Opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
  4. Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
  5. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  6. Indien Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 2. Offertes en aanbiedingen

  1. Alle offertes en aanbiedingen van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
  2. Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  3. Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is Opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Opdrachtnemer anders aangeeft.

Artikel 3. Totstandkoming, duur en opzegging van de overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever of diegene die optreedt als wettelijk vertegenwoordiger gezamenlijk opgesteld.
  2. De overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever komt tot stand door schriftelijke aanvaarding van de opdracht door Opdrachtnemer en wordt aangegaan voor de duur van de opdracht.
  3. De Opdrachtgever is gehouden alle schriftelijke stukken, gegevens en bescheiden die Opdrachtnemer nodig acht voor de uitvoering van de overeenkomst te verstrekken en Opdrachtnemer direct te informeren indien zich feiten en omstandigheden voordoen die voor de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.
  4. Indien de Opdrachtgever beschikt over een PGB indicatie, dient een afschrift van deze indicatie, op basis waarvan het PGB is toegekend, te worden verstrekt, voorafgaand aan de ondertekening van de overeenkomst.
  5. Indien de Opdrachtgever ten tijde van de ondertekening van de overeenkomst nog niet beschikt over een geldige PGB beschikking, verklaart de Opdrachtgever middels de ondertekening van de overeenkomst dat de Opdrachtgever ten tijde van de ondertekening een indicatiestelling heeft aangevraagd.
  6. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
  7. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeftOpdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  8. De Opdrachtgever verleent zijn volledige medewerking die nodig is voor de uitvoering vanopdracht.
  9. De overeenkomst kan door Opdrachtgever worden opgezegd met een opzegtermijn van eenmaand. Bij wederzijdse overeenstemming tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer kandeze opzegtermijn worden verkort.
  10. De overeenkomst eindigt direct:
    1. wanneer de Opdrachtgever overlijdt,
    2. Opdrachtnemer failliet wordt verklaard of surseance van betaling is verleend,
    3. Opdrachtgever geen recht meer heeft op het Persoonsgebonden Budget (PGB).
  11. Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Opdrachtgever, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
  12. Opdrachtnemer kan de overeenkomst onmiddellijk opzeggen indien sprake is van ongeoorloofd gedrag zoals discriminatie op grond van ras, geloof, geslacht en seksuele voorkeur, mondelinge of schriftelijke intimidatie of bedreiging en/of fysieke of verbale agressie.
  13. Indien Opdrachtnemer tot opschorting of ontbinding van de overeenkomst overgaat, is Opdrachtnemer op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

Artikel 4. Overeengekomen diensten annuleren en afmelden

Het afmelden van de overeengekomen diensten dient per telefoon of mail uiterlijk 24 uur te voren worden gedaan aan Opdrachtnemer. Indien er geen tijdige afmelding is gedaan worden de gebruikelijke kosten in rekening gebracht.

2

Artikel 5. Aansprakelijkheid

Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval.

Artikel 6. Overmacht

  1. In geval van ziekte of tijdelijke- of blijvende arbeidsongeschiktheid van de Opdrachtnemer zal door deze gestreefd worden naar vervanging door een derde. Indien dit niet mogelijk blijkt, ontslaat ziekte en tijdelijke- of blijvende arbeidsongeschiktheid van de Opdrachtnemer, van het nakomen van het overeengekomen leveringstermijn of van haar leveringsplicht zonder dat de Opdrachtgever uit dien hoofde enig recht op vergoeding van kosten, (zaak) schade kan doen gelden.
  2. In geval van overmacht zal de Opdrachtnemer daarvan onverwijld mededeling doen aan de Opdrachtgever. De Opdrachtgever heeft na ontvangst van deze mededeling gedurende 10 dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter onder de verplichting om van de Opdrachtnemer af te nemen en te vergoeden voor het uitgevoerde gedeelte van de opdracht.

Artikel 7. Betaling

  1. Het honorarium van de Opdrachtnemer is inclusief kosten door Opdrachtnemer gemaakt ten behoeve van de opdracht, waaronder ook verstaan worden materialen en eventuele huur van ruimten.
  2. Indien de overeengekomen honorering is gebaseerd op een uurtarief, dan is de Opdrachtnemer verplicht een verantwoording van uren bij te houden en op verzoek van Opdrachtgever ter inzage te stellen.
  3. Betaling dient zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden, vóór de op de factuur vermelde datum.
  4. Indien de Opdrachtgever niet onder de onder lid 3 genoemde termijn heeft betaald, is de Opdrachtnemer gerechtigd, nadat hij de Opdrachtgever tenminste eenmaal heeft aangemaand te betalen, zonder nadere ingebrekestelling en onverminderd de overige rechten Opdrachtnemer, vanaf de vervaldatum de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van de algehele voldoening. Indien de betaling na de eerste aanmaning niet is voldaan, kan een incassobureau worden ingeschakeld.
  5. Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso) kosten, die de Opdrachtnemer maakt door het niet nakomen door Opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van de Opdrachtgever.

Artikel 8. Klachtenregeling

  1. Indien de Opdrachtgever klachten heeft betreffende de uitvoering van de overeenkomst dient de Opdrachtgever deze klacht schriftelijk in te dienen bij Opdrachtnemer. Opdrachtnemer zal iedere klacht zorgvuldig behandelen.
  2. Opdrachtnemer is aangesloten bij het Klachtenreglement Klachtenportaal Zorg, de onafhankelijke Klachtenregeling voor zorgaanbieders in kleinschalige zorginstellingen. Het volledige klachtenreglement “Klachtenportaal Zorg” zal op verzoek worden overhandigd.

Artikel 9. Meldcode

1. Opdrachtnemer hanteert de wet welke het gebruik verplicht van een meldcode bij vermoedens van huiselijk geweld, eer gerelateerd geweld en kindermishandeling.

Artikel 10. Toepasselijk recht en geschillen

1. Op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

Artikel 11. Vindplaats en wijziging algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden worden op verzoek toegezonden. Deze voorwaarden zijn tevens in te zien via de website van Opdrachtnemer: www.murielhengeveld.nl.
  2. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

Doetinchem, februari 2018