Klachtenreglement Muriël Hengeveld
Muriël Hengeveld is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg en voldoet daarmee aan de Wet Kwaliteit Klachten Geschillen Zorgsector WKKGZ ( 01-01-2016) http://klachtenportaalzorg.nl
Klachtenreglement volgens klachtenportaal zorg
- Klachtenportaal-Zorg ontvangt een klacht
- Eerste beoordeling klacht door klachtenfunctionaris van Klachtenportaal-Zorg.
- De klacht wordt geregistreerd en in behandeling genomen
- De klager ontvangt een ontvangstbevestiging van de klacht.
- Binnen 5 werkdagen neemt het Klachtenportaal-Zorg per e-mail of telefonisch contact opmet de klager.
- Afhankelijk van de complexiteit kiest het Klachtenportaal-Zorg voor bemiddeling of directevoordracht aan de klachtencommissie.
- Indien de klager wenst dat de klacht ingediend wordt bij de klachtencommissie, wordt datverzoek ingewilligd.
- Bij de keuze van bemiddeling wordt Muriël Hengeveld op de hoogte gebracht en krijgt zij demogelijkheid om verhaal te doen. Er wordt gezocht naar een passende oplossing.
- De klager wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het gesprek met dezorgverlener.
- Als de indiener van de klacht tevreden is met het resultaat, is de klacht afgehandeld.
- Als bemiddeling niet leidt tot afhandeling van de klacht, komt het tot een zitting bij deklachtencommissie. Daarbij geldt het klachtenreglement Klachtenportaal Zorg.
- De klachtencommissie geeft een oordeel over de (on)gegrondheid van de klacht, maaronthoud zich van een oordeel over juridische aansprakelijkheid en/of schadevergoeding.
- De klacht is afgehandeld.
Doetinchem, februari 2017